Tisdag 20/5

*Phuu* klarat ännu en jobbig tisdag i skolan! Jag tycker verkligen inte om vårat tisdagsshema, det är riktigt dåligt! 2 lektioner före lunch (lunchen börjar 10.15, slutar 11.20) och 4 efter - HKK + alla språk (svenska, engelska, tyska).
Jag har räknat ut att det bara är 4 tyskalektioner kvar, skönt! Tyska är det tråkigaste ämnet tror jag. Känner mig ruskigt pepp på sommarlov nu, trots att det blir lite knas i början av juli. Mamma vill att jag ska följa med till Ulricehamn i 2 veckor, men jag vet inte vad jag vill. Följer jag inte med får jag bo med farmor och farfar för att pappa ska bort... Och jag får inte ha nyckeln hem till mamma. Hon säger att det beror på att hon inte vill att vem som helst ska kunna komma in hit (mina vänner) men jag tror att hon gör så för att hon vill ha med mig. Hon blev nog besviken när jag sa att jag inte var säker på om jag ville med eller inte, det förstår jag.

Jag känner mig riktigt glad idag, fick veta att jag fått MVG som slutbetyg i HKK, underbart! Fast egentligen tror jag inte att det var så svårt att få det, läraren vi har är rätt slapp - men schysst! Hoppas på det bästa i matten också, jag har faktiskt gjort bra ifrån mig tycker jag men om det räcker för ett MVG vet jag inte. Troligtvis inte, men hoppas kan man ju alltid. Idrotten känner jag mig också rätt spänd på, klarar jag G? Vi får väl se, jag har inte varit speciellt aktiv där, illa...

Idag fyller pappas tjej år, hur mycket vet jag inte men det behöver jag ju inte berätta. Ska väl dit senare och säga grattis, känner mig inte så pepp på det för tillfället. Hoppas Anton ringer mig ikväll, har lust att träffa honom ett tag. =)
Nej, nu ska jag nog ta och pilatusbolla ett tag! haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0