Onödig information

572397-3



Suck, jag hade tänkt ta tillvara på denna dag genom att göra bort lite pluggnig - men ack. När jag väl hamnat i tå-backen efter att ha skjutsat hem älsklingen till honom tog jag mig en sväng förbi farmor och farfar. Min tanke var först att bara vara här ett litet tag och sedan fara hem och plugga, men nej. Jag satte mig vid bordet och farmor började ta fram kött och potatissallad till mig - jag blev fast. Nog blev det en gómiddag kan jag lova, det tycker nog farmor och farfar också. Nisse kom förbi och fick för sig att han skulle bjuda dom på Ayas gópizza.

Vädret idag har verkligen varit superskumt! Visserligen har det väl varit det hela veckan, men jag tror nästan denna dag tog priset. Sol/mulet/regn/hagel/snö. Aprilväder, inte maj! Har dock hört att det ska bli finare till helgen, det hoppas jag verkligen på. Skoj att vara på kulturnatta om vädret är i botten? Nej. Får se hur länge jag är där, vill verkligen sova i stan (vilket jag inte får - mamma har växlat ihop mig med en 12-åring känns det som).  Aja, får se hur jag löser det där, tänker iallafall inte åka hem med 22.00 bussen!

Det känns helt otroligt, det är bara 2 år kvar - sen är jag myndig. Tiden går så fort, känns som att min 13-årsdag var igår! Vilket den inte var, det tackar jag gudarna för - den var verkligen... speciell. Jag har sett bilder från den födelsedagen, jag hade på mig en prinsesskrona och munktröja, var alldeles svart runt ögonen och hade typ.. rosa (?) nagellack. - Det är verkligen inte min stil. Visst kan jag tycka att det är läckert på vissa, men inte på mig. Jag ska nog vara en tråkig "svensson" - typ (vad gäller klädstilen iallafall).

Jag längtar till nyår, då får jag mina efterlängtade 2000 kr! (Har godislöfte) Jag förstår egentligen inte att dom tänker ge mig så mycket pengar bara för att inte äta godis, det är liksom inget jag har varit speciellt beroende av tidigare eller så. Däremot är jag ett kakmonster! Kakor är bland det godaste som finns. Ska dock börja med en tävling med en kompis från och med idag, den som inte äter några godsaker fram till hösten blir bjuden på en god macka från mekka. Klart jag ska vinna, dom mackorna är ljuvligt goda - och dyra! Hejdå glass, kakor, chips och ostkrokar! Tack och lov att det finns tuggummi & popcorn... =)

Nej, nu skall jag ta och kila hem till min far ett tag tror jag. Var ett tag sedan jag var dit. Rackarns att jag inte tänkte på att ta med min mobilkabel - är sugen på ny musik. Datorn hos mamma är värdelös, man kan knappt vara inne på internet. Hoppas det fixas snart, vill ju kunna lägga upp lite ointressanta saker här, hehe!

Bara så att alla vet,längtar jag till imorgon, då får jag träffa älsklingen min! Han är bäst. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0