Avkopplande helg

Jag har verkligen varit i behov av denna helg. Det är så mycket i skolan, prov hit och prov dit - man blir alldeles snurrig i hela huvudet. Skönt att det snart är över, bara några veckor kvar sedan blir det sommarlov (ett efterlängtat sådant). Jag hoppas jag tar mig in på livsmedel, skulle inte kännas helt fel. Tror nog att jag gör det, kom då in på dom preliminära betygen och nu har jag nog höjt mig i en del ämnen. Det känns bra!



Helgen har varit superskön, i fredags var jag med bästa vännen och älsklingen hela kvällen. Jag och Isabell började kvällen med att lägga ett pussel på 1000 bitar, nog var det roligt men jag blev less när jag till min förfäran upptäckte att en bit saknades - jag gav upp. Isabell däremot fortsatte att pjoska på. (vilket har gett resultat, idag var pusslet halvklart) Senare på kvällen kom Anton och var med oss, vi såg lite TV och sedan drog vi till UG. Egentligen finner jag inte speciellt mycket nöje i att var där, men det finns inte så mycket annat att göra i vindeln en fredagkväll. Vi stannade ett par timmar, spelade lite TV-spel och så - gissa vem som vann över Anton? =) STOLT.
Senare på kvällen for vi hem till mig och såg en film, secret window. Rätt bra men sjuk film.

På lördagen fick jag lite plugg gjort, tyska blogg och vykort (vi ska låtsas att vi är i tyskland och besöker en valfri stad). Det känns riktigt bra att ha det gjort, nu är det bara hk, fysik, so/no kvar tror jag... -.-
Lördagkväll var jag med Anton och Mattias, vi var ute och röjde runt. Sen for vi hem till mig och såg lite TV och spelade spel, våghals. Runt tolv for vi upp till Anton och fortsatte se på filmen vi såg, minns ej namnet men det var något om ubåtar iallafall. Och krig. Jag kollade inte så mycket på filmen egentligen, låg och halvsov i Anton knä, mysigt kan jag lova! Han är så gullig, gullig på alla sätt och vis. Underbar! ♥


Idag har jag mest bara tagit det lugnt, städat och varit med Isabell. Vi har fortsatt lägga det dära pusslet - jag lyckades fixa ihop 2 bitar, 10 p till mig! Just nu funderar jag på att dejta kudden ett tag, fast jag är inte så trött faktiskt. Lär ju vara det imorgon istället om jag inte lägger mig snart. Har tyskaredovisning direkt på morgonen, sämre kan det inte bli. Jag ogillar verkligen tyska, det är såå tråkigt! Och läraren vi har är ganska sträng, vikarien vi hade förra året var mycket gladare! Dock lärde vi oss inte så mycket det året pga. för mycket "skitsnack" som hon kallade det. Nästa år tänker jag nog välja att läsa spanska, det låter mycket finare än tyska tycker jag. Det var någon som sa att tyska låter maskulint, det gör det faktiskt.

Saker att längta efter:
  • Kulturnatta 24/5 [x]
  • Piercing 31/5 [x]
  • Skolavslutning 10/6 [ ]


Nej, nu ska jag pallra mig iväg till soffan och se om det är något bra på TV - om inte så somnar jag väl, lika bra det. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0