Tisdag

Igår innan jag somnade såg jag och Isac ett hemskt program, "I shouldn't be alive". Det avsnittet vi såg handlade om en familj - mamma, pappa & 5 månaders gammal son, som skulle till sin släkt 120 mil bort (skulle på begravning). Det var snöstorm, dom körde efter en väg, vägen tog slut. Dom såg ingenting, bestämde sig för att sova. När dom vaknade var bilen igensnöad, iallafall såpass att dom inte kunde flytta den. Dom bestämde sig för att stanna och se om någon skulle hitta dom (dom var i ett naturreservat som var flera mil stort), men efter nån dag så började dom gå i hopp om att hitta en väg. Dom hade en karta som dom följde, när dom kom fram till ett stort berg så gick dom upp, trodde att vägen var på andra sidan. Iallafall inom synhåll - men det var den inte, dom hade gått flera flera mil åt fel håll, dom var tvugna att gå tillbaka. Mamman hade höftont och kunde inte gå, så hon och barnet stannade i en gråtta och hoppades att pappan skulle komma tillbaka med hjälp. Efter 9 dagar kom hjälpen, dom blev omhändertagna och fick sjukvård. Båda vuxna fick lov att amputera sina tår, men ungen klarade sig utan större skador.
Kanske inte låter så hemskt, men när man ser det, ser deras ansiktsuttryck, hör deras skrik osv, då är det verkligen obehagligt - kan jag lova!

Snart (om 30 minuter) ska vi till Carola o Mats för att frisera oss, jag ska färga på håret, mörkare som vanligt (det har blivt solblekt + utnött nu) & så ska jag toppa mig också. Förhoppningsvis orkar hon göra om min lugg, jag vill inte ha den så spikrak som den är, inte lika lång heller. Men det blir nog bra.

Senare ska jag nog ta en promenad, gå förbi affären en sväng. Se om dom har nån god frukt till ikväll, typ melon eller nåt i den stilen. Får nog handla åt Isac med, cashewnötter, eller nu hur det stavas. Det är det enda han snackar om! Haha.

Nu ska jag läsa lite, snart är boken utläst - vad ska jag då göra? Kanske bör kolla efter en ny bok idag då, när jag lix är på affären. Hehe. Fast det blev ingen läsning, nu ska vi tydligen fara! Blev tidigare än jag trodde.
Ha det gott & håll tummarna för att min frisyr blir bra! (a)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas frisyren blira bra,

btw snygg byxdress! =)



Jag har också sett den filmen/programmet!



mohahha

2008-07-08 @ 11:36:56
URL: http://fourclover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0