Lördag

Idag vaknade jag ganska tidigt, halv 9 - trots att jag somnade sent, skumt.
Började dagen med ett par timmar på stranden (marbäck), det var chill. Jag, mamma, Isac och Patrik for dit, Simon sov.
Senare for vi till Timmele på kalaset, det var Torbjörn som egentligen fyllde år, men Melker firades samtidigt. Och som jag nämnde igår så var Melker otroligt söt sist jag träffade honom - tror ni inte att han är ännu sötare nu?! Och hans lillasyster Matilda. Dom är urgulliga.

Melker (som är 5 år) frågade mig vad jag hade i munnen, jag visade honom min piercing och han sa nåt i stil med "så har inte jag". Matilda sa "så har Emma också!" (Matilda är 3 år). "Joo, det har hon", svarade jag. Melker: "Jag har inget på min tunga...", "Jag har tuggummi!", utbrast Matilda glatt. Oj, vad jag skrattade. SÖTA!

Ikväll har vi haft en liten filmkväll, såg "The ex, u...", minns inte hela namnet. Men den var rätt rolig, blev dock på dåligt humör pga den dumma i filmen, men som i alla komedier löste det sig tillslut!

Imorgon blir det att joina mamma på en morgonprommenad, typ vid 8 tiden, kanske ska lägga mig snart?
Senare bär det av till Jönköpig, ska på IKEA och nåt shoppingcenter. Hoppas jag hittar nåt fynd, men vafan... Vi är i Ulricehamn - klart man hittar nåt! Allt är så billgt, även om det inte är på REA.

Boken jag köpte har jag förresten börjat läsa - Callgirl på Manhattan, den är riktigt bra. Intressant på nåt vis. Den handlar om en tjej som jobbar som hora och hennes problem i livet, den är skriven som en dagbok. Hon har pojkvän/fästman (ska gifta sig) som inte vet att hon är hora, hon vill inte berätta det. Han vill att dom ska flytta ihop & tar förgivet att hon också vill det, men hon är rädd - hur ska hon då kunna jobba? Alla hennes kompisar är också horor, typ. Och dom är såå skvallriga och jobbiga på sina vis.   - Kanske låter tråkig, men den är bra. Har dock bara läst 120 sidor av 318, så det är en del kvar. Undrar hur den slutar!


Lite planering över dagarna här!

Sön: Jönköping - shoppa
Mån: Borås - shoppa
Tis: Filmkväll med bror och Simon (?)
Ons: Ev. Hälsa på Thomas
Tors:
Fre:
Lör: Båttur, heldag.
Sön: Hem till kära Vindeln - måste erkänna att jag saknar det litegranna...

Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0